
Samenwerking
Kinderen voor Kinderen zet zich sinds de oprichting in 1980 in voor kinderen die het minder goed hebben dan wij. Bij de eerste editie haalden we geld op voor de speelgoedactie van de VARA. Kinderen voor Kinderen is er nog steeds en nodigen we kinderen uit om met ons mee te doen. Daarnaast ondersteunen we onze partners bij activiteiten.
Serious Request
In 2015 zetten we een actie op voor 3FM Serious Request. Zij haalden dat jaar geld op voor kinderen in conflictgebieden. Samen met Johnny de Mol maakten we een speciale versie van ons lied Waarom moet ik gaan en startten we een sms-actie waarvan de opbrengst voor Serious Request was. Tijdens ons Kerstvakantieconcert maakten we live radio en tv bekend dat we ruim €25.000 hadden opgehaald met deze actie. Sindsdien bieden we ieder jaar een mooi item aan voor de veiling van Serious Request. Vlak voor de bekendmaking van het eindbedrag van 3FM Serious Request 2022 speelde S10 samen met Kinderen voor Kinderen het campagnelied 'Hoor je mij’.
Spaarvarkens
Vanwege de aangescherpte mediawet is het sinds 2016 niet meer mogelijk om geld in te zamelen. Daarom kozen we er in 2016 voor om verschillende, geselecteerde goede doelen (De liedjesfabriek, Bio Vakantieoord, Stichting Stop Pesten Nu, FunCare4Kids en Nationaal Fonds) de spaarvarkens uit de show van Kinderen voor Kinderen 36 te schenken. Deze doelen konden zelf de spaarvarkens veilen of een mooie bestemming geven .
Samenwerkingen
Daarnaast hebben we een aantal samenwerkingen met organisaties waarvan we de missie ondersteunen. Samen proberen we op een muzikale manier aandacht te vestigen op thema's die voor ons belangrijk zijn. Zo werken we sinds 2012 samen met de Kinderboekenweek (lezen en talentontwikkeling), sinds 2015 met de Koningsspelen (bewegen en gezonde voeding) en sinds 2017 met het Jeugdfonds Sport & Cultuur (creatieve ontwikkeling voor kinderen uit minimagezinnen). Sinds 2022 werkt Kinderen voor Kinderen samen met Nationaal Comité 4 & 5 mei waarbij we gezamenlijk aandacht vragen herdenken en vrijheid vieren. In 2024 is een samenwerking gestart met Kinderpostzegels waarbij we ons inzetten voor kwetsbare kinderen die ’t nodig hebben.